Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i70l19a85n 81S68t39e47h18l36í71k 7700299323781

I poslanec, zvolený přímou volbou, by musel držet basu s poslanci své mateřské strany, popřípadě i s poslanci koaličních partnerů. Pokud by ale měl skutečně hájit zájmy jen svých voličů bez ohledu na zájem své strany, byl by v tom takový guláš, že by se sněmovna prakticky na ničem nedohodla. Takže valný smysl takové volby nevidím.

0/0
14.3.2013 13:47

J67o54s94e90f 20H49e71j72n47a 2724440506716

Předpokládám, že k tomu přijde ještě pohádka o odvolatelnosti poslanců a bude to komplet. Bylo, nebylo...Rv

+1/−2
28.2.2013 10:24
Foto

J42i39ř88í 34Š92v75e62j19d34a 6183866847905

Dost zjednodušeně (tímto se omlouvám brilantním diskutérům) si myslím, že by se poslanci mohli volit obdobně jako senátoři. Ne každý volič "vykroužkuje" kohosi, protože ne každý uchazeč o zvolení je tak profláklý jako kupříkladu I. Langer. Omámen představou boje proti dinosaurům jsem na Litvínovsku a Mostecku bojoval za VV a nakonec se z toho vyrodilo i jakési obskurní LIDEM. Uchazeči o Senát jdou také často do voleb s partají v zádech, ale do Senátu lidé volí naprosto jinak. Pro ilustraci: na rudém Mostecku vyhrála s obrovským náskokem MUDr. Dernerová z hnutí Severočechů, na Ústecku z téhož hnutí Jaroslav Doubrava a v totál levicové Ostravě L. Sulovský, označovaný za pravicového senátora. Když odstoupí poslanec, jde místo něj třeba pan Pekárek (nechci urážet, je mi ho dokonce upřímně líto). Když skončí senátor, jsou nové volby. Poslanecké absurdity jdou tak daleko, že například pokud by odstoupl můj kolega John, uvolnil by místo LIDEM.

+2/−1
27.2.2013 23:29
Foto

S33t47a90n98d32a 73N58o53v70á25k 8489653946354

:-)  Na rozdíl od pí. Kaufmanové Vám fandím, protože na rozdíl od ní a ostatních Vašich odpůrců si pamatuji Vaše působení na ministerstvu dopravy a JOhna, který proti vůli Nečase prosadil Lessyho, aby ten byl po rozhovoru s Kalouskem na základě jakési pomluvy na minutu odvolán! Byli jste trochu neopatrní! Těm, kterým jste se znelíbili toho využili k Vaší dehonestaci. JEdnodušší lidé, soudí rychle!   R^R^R^

+5/−5
27.2.2013 23:26
Foto

P77e96t70r 22K47r28á66l 7145780464463

Prosimvás co udělal pan Bárta na MD, že mu kvůli tomu fandíte?

+4/−2
28.2.2013 5:51
Foto

S76t53a68n68d43a 45N17o16v29á26k 8349813486504

:-) Pokud by Vám sloužila paměť alespoň tak jako mně, tak byste se pamatoval, že okamžitě vyjel po předražených stavbách dálnic. Na jedné nepříliš vydařené nechal pověsit plakát.....tohle stavěla .....firma...! Firma se se státem chtěla soudit, dokonce snad MD zaplatilo pokutu. A jak víte pro MD, jako vyhlašovatele zakázek je to lukrativní zdroj peněz a to si vedoucí strana nemohla nechat ujít! .....a vo tom to je....! !!

+4/0
28.2.2013 8:13

Z69u90z28a71n23a 50K68a97u49f83m22a62n95o49v65á 8348284686537

Vázený pane Bárto, chováte se naprosto odporně. Mám na mysli především zneužití oněch cca prostoduchých 300 lidí na konferenci tzv. Holešovské výzvy. Těch lidí, kteří naprosto neznají současnou Ústavu, ale chtěli by psát novou. Těch lidí, kteří si myslí, že za jejich životní porážky mohou politici. Váš podnikatelsko-politický projekt selhal a měl byste to uznat a odejít. Ne zkoušet zachránit VV pomocí takových obskurních iniciativ jako Holešovská výzva. A přímá volba poslanců? Já volím své poslance přímo. Už celá léta, co mám volební právo. Pokud Vy posíláte na úřad s hlasovacími lístky psa, je to Váš problém.

+6/−9
27.2.2013 22:00
Foto

R61o54b30e88r83t 36H79o40r58á75č19e53k 5242316716765

většinový jednomandátový volební systém je lepší, ale většinou znamená konec nebo slábnutí malých stran.

+3/−1
27.2.2013 21:57

Z36u47z42a64n94a 77K77a13u84f56m79a49n67o49v93á 8968654376867

Asi by šlo 100 dvoumandátových obvodů. Pak je ale třeba změnit i systém volby do Senátu na poměrný.

+1/−1
27.2.2013 22:04

J94a48k12o44b 44S43c20h19w32a40r40z 8966419338716

Ano, je lepší a umožňuje stabilnější prostředí a výkonnější exekutivu.

0/−1
27.2.2013 22:31
Foto

D39a85v85i13d 58M82i75c27h14a36l 4551398715198

Ještě tomu chybí odvolatelnost a bude to dobrý. Aneb pokud mám právo volit, nemůže mi být vzato právo odvolat toho který se proviní.

+9/−2
27.2.2013 21:26
Foto

R80o22b87e86r44t 76H37o34r13á96č30e84k 5682556716545

odvolatelnost je nesmysl, celý systém by byl krajně nestabilní..

+5/−3
27.2.2013 21:56
Foto

D59a48v25i95d 20M18i20c61h78a13l 4281318965178

Takže firma, kde si majitel může odvolávat špatně pracující je také nestabilní? Ti lidé tam jsou zvoleni pouze pro to aby hájili zájmy a majetky svých voličů. Jakmile to nedělají, pak jsou to špatní zaměstnanci a musí odejít. Odvolatelnost by naopak přinesla stabilitu a kvalitnější práci.

+5/−1
27.2.2013 22:04

Z87u13z48a98n50a 28K52a20u95f56m44a14n81o87v81á 8738244306557

Poslanci navzdory aktivistickým kecům nejsou naši zaměstnanci, ale naši zástupci. Stavíme je na 4 roky částečně mimo systém. Pořád jeeště nejsme navzdory představám pana Bárty korporátně fašistická země. Odvolávat politiky když nám do dvou měsíců nezačnou létat pečení holubi do úst je cesta k diktatuře.

+5/−6
27.2.2013 22:08
Foto

D59a76v16i23d 75M98i72c11h35a17l 4401578165378

(1) Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní...............jsou to naši zaměstnanci, jsou to státní zaměstnanci a stát jsou občané......jinak ono odvolání by samozřejmě nebylo tak jednoduché, v návrhu např. HzPD je psáno že nejdříve petice, poté referendum....tedy by se nejednalo o nějaké divoké akce jednotlivců...

+3/−2
27.2.2013 22:15

Z94u19z27a46n68a 15K52a11u49f51m68a61n15o35v31á 8788154886977

Hm, státní zaměstnanci.... nemáte ani ponětí o státoprávní teorii. Bárta s Okamurou si musí mnout ruce...

+2/−5
27.2.2013 22:19
Foto

D75a47v40i80d 88M71i10c77h27a26l 4121658985378

Nu proto aby mohl dostávat poslanec sůvj plat jistě má nějakou pracovní smlouvu, pokusím se nějakou takovou najít...její obsah to může rozlousknout....

+2/0
27.2.2013 22:22

Z76u85z78a64n37a 54K24a12u57f37m64a54n24o92v46á 8798554126507

Poslanec přece nemůže mít pracovní smlouvu a brát plat! Nemůže být zaměstnancem. Kdo by ho zaměstnával? Stát? Stát reprezentuje vláda, vláda je odpovědná Poslanecké sněmovně. Poslanec jako můj zástupce kontroluje vládu, nemůže být jejím zaměstancem. Vykonává mandát, maximálně tedy může být odměňován za výkon mandátu. Poslanci na 4 roky uděluji mandát, vysílám ho za sebe mimo systém, aby jej mohl "z venčí" posuzovat, upravovat, měnit.

+2/−5
27.2.2013 22:29
Foto

D58a39v88i64d 37M37i73c67h36a35l 4831468855698

Nu svojí logiku to má, to uznat musím. Problémem je současná praxe, která po možnosti odvolávání plebsem přímo křičí.

+3/−1
27.2.2013 22:34

Z33u38z48a51n24a 77K43a82u72f88m13a26n44o57v17á 8418464706987

Ano. Dnešní praxe preferenčních kroužků je po mém soudu použitelná a účinná. Můžeme tak kultivovat současné strany a přestat hledat mesiáše v malých uskupeních, která zastupují marginální názory nebo jsou přímo podnikatelskými projekty. Vykroužkování Ivana Langera (například) je pěkným pozitivním příkladem.

+2/−2
27.2.2013 22:38
Foto

D25a49v97i86d 31M51i37c62h85a87l 4761728895778

Já měl spíše na mysli praxi výkonu onoho mandátu.

+1/0
27.2.2013 22:40

Z83u90z64a96n37a 41K34a16u74f66m10a60n21o91v25á 8608944876237

Ale to s tím souvisí. Míjíme se jen v míře trpělivosti. Já si klidně počkám do konce volebního období. Staré klingonské přísloví říká, že pomsta je pokrm, který nejlépe chutná servírovaný za studena. ;-D

+2/−2
27.2.2013 22:45
Foto

D47a70v30i35d 50M27i10c85h24a57l 4941958265238

:) ok...

0/0
27.2.2013 22:58
Foto

L47i59b66u51š44e 19Č38i73h18á73k40o86v69á 7406444460344

Vy asi nežijete v ČR. Jinak byste nemohla prohlašovat, že" Poslanci na 4 roky uděluji mandát, vysílám ho za sebe mimo systém, aby jej mohl z venčí" posuzovat, upravovat, měnit."

0/0
14.3.2013 13:18

R91a87d58o51s17l63a65v 23K78l36a54u20d58a 5794698834472

Firma kde si dělníci odvolávají vedení je nestabilní. :-)  Ať se nám to líbí nebo ne, tak ti politici jsou v pozici šéfů, respektive někoho kdo organizuje systém.

+3/−1
27.2.2013 22:10
Foto

D72a42v58i18d 60M77i84c72h61a55l 4931638565698

Jenže v případě státu ti dělníci onu firmu vlastní.

+3/−3
27.2.2013 22:35
Foto

R51o76b32e12r17t 66H70o40r94á11č38e64k 5822826636585

především je problém ve funkci parlamentu. Představme si, že by vznikl parlament, kde by např. vznikla vládní koalice 104 poslanců, jenomže opozice by okamžitě v místech, kde byl výsledek nejtěsnější, spustila agresivní a štvavou kampaň, aby se dostala k vládě, až by se to povedlo, tak by padla vláda a hledala by se nová koalice, to všechno třeba několikrát ročně. Legislativní proces by se zadrhl, protože by se složení sněmovny neustále měnilo a tvůrce předlohy by se nemusel nikdy dočkat prvního, druhého nebo třetího čtení. Poslanec a ministr by netušil, kolik času mu zbývá a kradl by jako straka. Taky by neexistoval žádný pokrok, veškerá nepopulární opatření by se vlády bály prosazovat, aby hned nepadlo několik poslanců... Nebylo by možné sestavit rozpočet a strany by nemohly jednat, protože nikdo by nikdy neznal svou sílu na týdny dopředu. Stabilita vlády je důležitá součást vládnutí. Myslím, že ani všichni političtí zloději nenapáchají tolik škody, jako by udělala odvolatelnost politiků.

+2/−1
27.2.2013 22:23

J93a70n 13S32o66u12k87u26p 1414194736775

Píše jak kdyby se měl nějaké politické budoucnosti u nás účastnit.. :-PRv

+8/−6
27.2.2013 21:26

L54u17d70ě59k 31K65o13n43e36č76n61ý 2260756414468

R^!!

+4/−5
27.2.2013 21:29





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.